Lìberos

Libro

La mia Libreria

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le tue informazioni utente.

Accedi ora o registrati


E intanto, mentre non c'eri...

Maria Agostina


Don Chisciotte
Oltre un mese fa, 10-05-2025
Il Dottor Živago
Borìs Pasternàk

Durante la lettura è impossibile separare il romanzo dal contesto storico più conosciuto. I personaggi sono dei rappresentanti di oggetti più [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 28-08-2024
I nomi epiceni
Amélie Nothomb

"Non gli passa. È difficile che la collera passi. Esiste il verbo incollerirsi, far montare dentro di sé la collera, ma non il suo contrario. P [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-04-2024
La zona d'interesse
Martin Amis

"pensavo, come ha potuto «un sonnolento paese di poeti e sognatori», e la più colta e raffinata nazione che il mondo avesse mai visto, come ha [...]

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Paul Edwards

Wyndham Lewis

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 23-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 23-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie

Equally talented as a writer and painter, Wyndham Lewis (1882-1957) was one of the most innovative and controversial artistic figures of twentieth-century Britain, renowned as the driving force behind Vorticism, the avant-garde movement that flourished in London before the First World War. This book--the first critical overview of the visual, literary, and philosophical dimensions of Lewis's works--is also the first study to consider them as an integrated whole.

Lewis the painter was an early pioneer of abstraction, and as a war artist he adopted the vocabulary of Vorticism to convey the grim struggle of the Western Front. For the rest of his career he moved at will between abstraction and representation in imaginative works, incisive life drawings, quasi-metaphysical history paintings, and portraits (most famously of the other "Men of 1914," Ezra Pound, James Joyce, and T. S. Eliot). As a writer, Lewis produced abrasive satirical novels, short stories, and "theological fantasies" as well as powerful cultural and political analyses. Through detailed but accessible commentary Paul Edwards traces a coherent pattern in Lewis's bafflingly diverse work and shows its centrality to a full understanding of Modernism. He also discusses Lewis's Fascist sympathies in the 1930s, his dissociation from Fascism after 1937, his self-imposed exile in Canada during the Second World War, and the radical reevaluation of his life and intellectual commitments in his final novels.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Editore: Paul Mellon Centre for Studies in British Art

Lingua: (DATO NON PRESENTE)

Numero di pagine: 583

Formato: BOOK

ISBN-10: 0300082096

ISBN-13: 9780300082098

Data di pubblicazione: 2000

Devi effettuare l'accesso per tracciare questo libro.

Accedi ora o registrati


Chi lo ha letto

Nessun utente ha letto questo libro

Chi lo sta leggendo

Nessun utente sta leggendo questo libro

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Paul Edwards

Wyndham Lewis

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 23-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 23-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie

Equally talented as a writer and painter, Wyndham Lewis (1882-1957) was one of the most innovative and controversial artistic figures of twentieth-century Britain, renowned as the driving force behind Vorticism, the avant-garde movement that flourished in London before the First World War. This book--the first critical overview of the visual, literary, and philosophical dimensions of Lewis's works--is also the first study to consider them as an integrated whole.

Lewis the painter was an early pioneer of abstraction, and as a war artist he adopted the vocabulary of Vorticism to convey the grim struggle of the Western Front. For the rest of his career he moved at will between abstraction and representation in imaginative works, incisive life drawings, quasi-metaphysical history paintings, and portraits (most famously of the other "Men of 1914," Ezra Pound, James Joyce, and T. S. Eliot). As a writer, Lewis produced abrasive satirical novels, short stories, and "theological fantasies" as well as powerful cultural and political analyses. Through detailed but accessible commentary Paul Edwards traces a coherent pattern in Lewis's bafflingly diverse work and shows its centrality to a full understanding of Modernism. He also discusses Lewis's Fascist sympathies in the 1930s, his dissociation from Fascism after 1937, his self-imposed exile in Canada during the Second World War, and the radical reevaluation of his life and intellectual commitments in his final novels.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Éntula, il festival letterario diffuso CON la Sardegna

Mens Sana, festival di letteratura sportiva

Liquida, festival di letteratura giornalistica