Lìberos

Libro

La mia Libreria

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le tue informazioni utente.

Accedi ora o registrati


E intanto, mentre non c'eri...

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 28-08-2024
I nomi epiceni
Amélie Nothomb

"Non gli passa. È difficile che la collera passi. Esiste il verbo incollerirsi, far montare dentro di sé la collera, ma non il suo contrario. P [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-04-2024
La zona d'interesse
Martin Amis

"pensavo, come ha potuto «un sonnolento paese di poeti e sognatori», e la più colta e raffinata nazione che il mondo avesse mai visto, come ha [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-02-2024
Il libro delle sorelle
Amélie Nothomb

"Tu che adori la letteratura non hai voglia di scrivere? - Adoro anche il vino, ma non per questo ho voglia di coltivare la vigna."

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Viola Di Grado

70% Acrylic 30% Wool

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 19-05-2020 da
Aggiornato il 10-03-2021 da KaraLettura
Disponibile in 1 libreria
Inserito il 19-05-2020 da
Aggiornato il 10-03-2021 da KaraLettura
Disponibile in 1 libreria

In an innovative, thrilling literary style inspired by the syncopated rhythms of modern music, Viola Di Grado has written a most unusual love story, one as unpredictable as the human heart. Camelia is a young Italian woman who lives with her mother in Leeds, a city where it is always December and winter has been underway for such a long time that nobody is old enough to have seen what came before. Camelia has dropped out of university and translates instruction manuals for an Italian washing machine manufacturer; her mother, Livia Mega, once a renowned flautist, spends her days inside photographing holes in the house. Camelia and her mother communicate in a language of their own invention, in which words play no part. The lives of these two women have been undone by a calamity in their recent past, and there seems little or no possibility of ever finding their way back to a normal life. But one day Camelia meets Wen, a local shop owner. To win Camelia's affections, Wen begins teaching her Chinese ideograms. Through this new language of signs and subtle variations Camelia learns to see the world differently and, in it, a chance for renewal. Bittersweet and funny at times, heartbreaking at others, 70% Acrylic 30% Wool announces the arrival of an exceptional new talent on the literary scene. It will find admirers among readers of fiction by contemporary novelists like Karen Russell and Jennifer Egan.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Editore: Europa Editions UK

Lingua: (DATO NON PRESENTE)

Numero di pagine: 192

Formato: BOOK

ISBN-10: 1609458613

ISBN-13: 9781609458614

Data di pubblicazione: 2013

Devi effettuare l'accesso per tracciare questo libro.

Accedi ora o registrati


Chi lo ha letto

Nessun utente ha letto questo libro

Chi lo sta leggendo

Nessun utente sta leggendo questo libro

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Viola Di Grado

70% Acrylic 30% Wool

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 19-05-2020 da
Aggiornato il 10-03-2021 da KaraLettura
Disponibile in 1 libreria
Inserito il 19-05-2020 da
Aggiornato il 10-03-2021 da KaraLettura
Disponibile in 1 libreria

In an innovative, thrilling literary style inspired by the syncopated rhythms of modern music, Viola Di Grado has written a most unusual love story, one as unpredictable as the human heart. Camelia is a young Italian woman who lives with her mother in Leeds, a city where it is always December and winter has been underway for such a long time that nobody is old enough to have seen what came before. Camelia has dropped out of university and translates instruction manuals for an Italian washing machine manufacturer; her mother, Livia Mega, once a renowned flautist, spends her days inside photographing holes in the house. Camelia and her mother communicate in a language of their own invention, in which words play no part. The lives of these two women have been undone by a calamity in their recent past, and there seems little or no possibility of ever finding their way back to a normal life. But one day Camelia meets Wen, a local shop owner. To win Camelia's affections, Wen begins teaching her Chinese ideograms. Through this new language of signs and subtle variations Camelia learns to see the world differently and, in it, a chance for renewal. Bittersweet and funny at times, heartbreaking at others, 70% Acrylic 30% Wool announces the arrival of an exceptional new talent on the literary scene. It will find admirers among readers of fiction by contemporary novelists like Karen Russell and Jennifer Egan.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Éntula, il festival letterario diffuso CON la Sardegna

Mens Sana, festival di letteratura sportiva

Liquida, festival di letteratura giornalistica