Lìberos

Libro

La mia Libreria

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le tue informazioni utente.

Accedi ora o registrati


E intanto, mentre non c'eri...

Maria Agostina


Don Chisciotte
Questo mese, 10-05-2025
Il Dottor Živago
Borìs Pasternàk

Durante la lettura è impossibile separare il romanzo dal contesto storico più conosciuto. I personaggi sono dei rappresentanti di oggetti più [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 28-08-2024
I nomi epiceni
Amélie Nothomb

"Non gli passa. È difficile che la collera passi. Esiste il verbo incollerirsi, far montare dentro di sé la collera, ma non il suo contrario. P [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-04-2024
La zona d'interesse
Martin Amis

"pensavo, come ha potuto «un sonnolento paese di poeti e sognatori», e la più colta e raffinata nazione che il mondo avesse mai visto, come ha [...]

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Thomas W Benson Brian J Snee

Michael Moore and the Rhetoric of Documentary

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 07-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 07-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie

Not afraid to tackle provocative topics in American culture, from gun violence and labor policies to terrorism and health care, Michael Moore has earned both applause and invective in his career as a documentarian. In such polarizing films as Bowling for Columbine, Fahrenheit 9/11, and Sicko, Moore has established a unique voice of radical nostalgia for progressivism, and in doing so has become one of the most recognized documentary filmmakers of all time.
In the first in-depth study of Moore’s feature-length documentary films, editors Thomas W. Benson and Brian J. Snee have gathered leading rhetoric scholars to examine the production, rhetorical appeals, and audience reception of these films. Contributors critique the films primarily as modes of public argument and political art. Each essay is devoted to one of Moore’s films and traces in detail how each film invites specific audience responses.
Michael Moore and the Rhetoric of Documentary reveals not only the art, the argument, and the emotional appeals of Moore’s documentaries but also how these films have revolutionized the genre of documentary filmmaking.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Editore: SIU Press

Lingua: (DATO NON PRESENTE)

Numero di pagine: 232

Formato: BOOK

ISBN-10: 0809334070

ISBN-13: 9780809334070

Data di pubblicazione: 2015

Devi effettuare l'accesso per tracciare questo libro.

Accedi ora o registrati


Chi lo ha letto

Nessun utente ha letto questo libro

Chi lo sta leggendo

Nessun utente sta leggendo questo libro

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Thomas W Benson Brian J Snee

Michael Moore and the Rhetoric of Documentary

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 07-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 07-09-2020 da
Disponibile in 0 librerie

Not afraid to tackle provocative topics in American culture, from gun violence and labor policies to terrorism and health care, Michael Moore has earned both applause and invective in his career as a documentarian. In such polarizing films as Bowling for Columbine, Fahrenheit 9/11, and Sicko, Moore has established a unique voice of radical nostalgia for progressivism, and in doing so has become one of the most recognized documentary filmmakers of all time.
In the first in-depth study of Moore’s feature-length documentary films, editors Thomas W. Benson and Brian J. Snee have gathered leading rhetoric scholars to examine the production, rhetorical appeals, and audience reception of these films. Contributors critique the films primarily as modes of public argument and political art. Each essay is devoted to one of Moore’s films and traces in detail how each film invites specific audience responses.
Michael Moore and the Rhetoric of Documentary reveals not only the art, the argument, and the emotional appeals of Moore’s documentaries but also how these films have revolutionized the genre of documentary filmmaking.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Éntula, il festival letterario diffuso CON la Sardegna

Mens Sana, festival di letteratura sportiva

Liquida, festival di letteratura giornalistica