Lìberos

Libro

La mia Libreria

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le tue informazioni utente.

Accedi ora o registrati


E intanto, mentre non c'eri...

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 28-08-2024
I nomi epiceni
Amélie Nothomb

"Non gli passa. È difficile che la collera passi. Esiste il verbo incollerirsi, far montare dentro di sé la collera, ma non il suo contrario. P [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-04-2024
La zona d'interesse
Martin Amis

"pensavo, come ha potuto «un sonnolento paese di poeti e sognatori», e la più colta e raffinata nazione che il mondo avesse mai visto, come ha [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-02-2024
Il libro delle sorelle
Amélie Nothomb

"Tu che adori la letteratura non hai voglia di scrivere? - Adoro anche il vino, ma non per questo ho voglia di coltivare la vigna."

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Debra B. Shostak

Philip Roth

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 11-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 11-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie

I think of my life as one long speech that I've been listening to... how to think, how not to think; how to behave, how not to behave... the book of my life is a book of voices, reflects Nathan Zuckerman, Philip Roth's alter ego, in I Married a Communist. Looking at Roth's writing life as a book of voices, Debra Shostak listens in on the conversations that this prominent American novelist has conducted with himself and his times over forty years and twenty-four books. She finds that while Roth frequently shifts perspectives, he repeatedly returns to interrelated questions of cultural history, literary history, and, especially, selfhood. fundamentally dialogical, Shostak follows the writer from his depictions of embodied, ethnically determined selves to his exploration of indeterminate selves revealed in the public spaces of confession and historical trauma. Shostak demonstrates that for Roth no perspective gains ascendancy over another, nor does he work the various viewpoints toward a synthesis. Instead, his countertexts simply talk to one another. For this reason Shostak does not treat Roth's canon chronologically but pursues a complex thematic investigation of the concerns that preoccupy Roth: masculinity, embodiment, male sexuality, Jewish American identity, the pressures of recent American history on the self, and storytelling as an act of both fictive imagination and quasi-autobiographical disclosure. fictions and memoirs intersect and cohere and where they depart from and disrupt one another. In addition to offering fresh, informed readings of Roth's work, Shostak provides new insights from the virtually untapped a rchives of the Philip Roth Collection at the Library of Congress.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Editore: Univ of South Carolina Press

Lingua: (DATO NON PRESENTE)

Numero di pagine: 332

Formato: BOOK

ISBN-10: 1570035423

ISBN-13: 9781570035425

Data di pubblicazione: 2004

Devi effettuare l'accesso per tracciare questo libro.

Accedi ora o registrati


Chi lo ha letto

Nessun utente ha letto questo libro

Chi lo sta leggendo

Nessun utente sta leggendo questo libro

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Debra B. Shostak

Philip Roth

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 11-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 11-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie

I think of my life as one long speech that I've been listening to... how to think, how not to think; how to behave, how not to behave... the book of my life is a book of voices, reflects Nathan Zuckerman, Philip Roth's alter ego, in I Married a Communist. Looking at Roth's writing life as a book of voices, Debra Shostak listens in on the conversations that this prominent American novelist has conducted with himself and his times over forty years and twenty-four books. She finds that while Roth frequently shifts perspectives, he repeatedly returns to interrelated questions of cultural history, literary history, and, especially, selfhood. fundamentally dialogical, Shostak follows the writer from his depictions of embodied, ethnically determined selves to his exploration of indeterminate selves revealed in the public spaces of confession and historical trauma. Shostak demonstrates that for Roth no perspective gains ascendancy over another, nor does he work the various viewpoints toward a synthesis. Instead, his countertexts simply talk to one another. For this reason Shostak does not treat Roth's canon chronologically but pursues a complex thematic investigation of the concerns that preoccupy Roth: masculinity, embodiment, male sexuality, Jewish American identity, the pressures of recent American history on the self, and storytelling as an act of both fictive imagination and quasi-autobiographical disclosure. fictions and memoirs intersect and cohere and where they depart from and disrupt one another. In addition to offering fresh, informed readings of Roth's work, Shostak provides new insights from the virtually untapped a rchives of the Philip Roth Collection at the Library of Congress.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Éntula, il festival letterario diffuso CON la Sardegna

Mens Sana, festival di letteratura sportiva

Liquida, festival di letteratura giornalistica