Lìberos

Libro

La mia Libreria

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le tue informazioni utente.

Accedi ora o registrati


E intanto, mentre non c'eri...

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 28-08-2024
I nomi epiceni
Amélie Nothomb

"Non gli passa. È difficile che la collera passi. Esiste il verbo incollerirsi, far montare dentro di sé la collera, ma non il suo contrario. P [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-04-2024
La zona d'interesse
Martin Amis

"pensavo, come ha potuto «un sonnolento paese di poeti e sognatori», e la più colta e raffinata nazione che il mondo avesse mai visto, come ha [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-02-2024
Il libro delle sorelle
Amélie Nothomb

"Tu che adori la letteratura non hai voglia di scrivere? - Adoro anche il vino, ma non per questo ho voglia di coltivare la vigna."

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Inserito il 17-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie

Across Europe young people in public care are around five times less likely to attend tertiary education than those who have not been in care. This book provides a comprehensive account of why this shocking discrepancy exists and outlines ways to address the imbalance.

Drawing extensively on a substantial three-year long European Union funded research project led by the authors, this book examines the participation of young people in care in further and higher education in Europe. It provides a historical and legislative overview of the topic and in-depth national case studies look at the situation in England, Denmark, Sweden, Spain and Hungary. The authors set out clearly what we can learn from these cross-national comparisons and how to create more equal opportunities for children and young people in care.

This important book will be essential reading for researchers and policy makers working on child welfare or young people in care, including government and local authority policy-makers, managers of children's and education services, school governors, and academics working in the fields of education, sociology, psychology, social work and social policy.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Editore: Jessica Kingsley Publishers

Lingua: (DATO NON PRESENTE)

Numero di pagine: 304

Formato: BOOK

ISBN-10: 0857007416

ISBN-13: 9780857007414

Data di pubblicazione: 2014

Devi effettuare l'accesso per tracciare questo libro.

Accedi ora o registrati


Chi lo ha letto

Nessun utente ha letto questo libro

Chi lo sta leggendo

Nessun utente sta leggendo questo libro

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Inserito il 17-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie

Across Europe young people in public care are around five times less likely to attend tertiary education than those who have not been in care. This book provides a comprehensive account of why this shocking discrepancy exists and outlines ways to address the imbalance.

Drawing extensively on a substantial three-year long European Union funded research project led by the authors, this book examines the participation of young people in care in further and higher education in Europe. It provides a historical and legislative overview of the topic and in-depth national case studies look at the situation in England, Denmark, Sweden, Spain and Hungary. The authors set out clearly what we can learn from these cross-national comparisons and how to create more equal opportunities for children and young people in care.

This important book will be essential reading for researchers and policy makers working on child welfare or young people in care, including government and local authority policy-makers, managers of children's and education services, school governors, and academics working in the fields of education, sociology, psychology, social work and social policy.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Éntula, il festival letterario diffuso CON la Sardegna

Mens Sana, festival di letteratura sportiva

Liquida, festival di letteratura giornalistica