Lìberos

Libro

La mia Libreria

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le tue informazioni utente.

Accedi ora o registrati


E intanto, mentre non c'eri...

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 28-08-2024
I nomi epiceni
Amélie Nothomb

"Non gli passa. È difficile che la collera passi. Esiste il verbo incollerirsi, far montare dentro di sé la collera, ma non il suo contrario. P [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-04-2024
La zona d'interesse
Martin Amis

"pensavo, come ha potuto «un sonnolento paese di poeti e sognatori», e la più colta e raffinata nazione che il mondo avesse mai visto, come ha [...]

Michela L.


Huckelberry Finn
Oltre un mese fa, 05-02-2024
Il libro delle sorelle
Amélie Nothomb

"Tu che adori la letteratura non hai voglia di scrivere? - Adoro anche il vino, ma non per questo ho voglia di coltivare la vigna."

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Linda Craig

Juan Carlos Onetti, Manuel Puig and Luisa Valenzuela

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 17-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 17-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie

Onetti, Puig and Valenzuela have not had the same level of international acclaim as Borges, Garca Mrquez or Vargas Llosa, but they are equally intellectually challenging, and their work adds much to the breadth and depth of twentieth-century Latin American literature.
This book starts with Onetti's first novella, the intricate, fragmented El pozo, and finishes with Valenzuela's Cola de lagartija, a strange, quasi-baroque work of dark humour and powerful political overtones. It has separate sections on each of the three writers, which balance close readings of selected passages with tightly woven theoretical analysis. The fact that this set of texts is from a specific time and place, the Cono Sur from 1939 to 1983, gives the work intellectual coherence; and it is methodologically consistent in its use of a set of co-ordinates from, amongst other sources, psychoanalytic and feminist theory, from Lacan, Irigaray and Kristeva, which are integrated into the vision of the novels as they are analysed.
Onetti, Puig and Valenzuela are seldom viewed together, but Craig argues that their common geography and history are crucial, and that these particular writers share and explore in their work a post-colonial emptiness, a constant questioning of realism and a love of tango.

LINDA CRAIG is Senior Lecturer in Hispanic Studies at the University of East London.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Editore: Tamesis Books

Lingua: (DATO NON PRESENTE)

Numero di pagine: 184

Formato: BOOK

ISBN-10: 1855661195

ISBN-13: 9781855661196

Data di pubblicazione: 2005

Devi effettuare l'accesso per tracciare questo libro.

Accedi ora o registrati


Chi lo ha letto

Nessun utente ha letto questo libro

Chi lo sta leggendo

Nessun utente sta leggendo questo libro

Devi effettuare l'accesso per visualizzare le informazioni sulla tua libreria.

Accedi ora o registrati

Devi effettuare l'accesso per inserire questo libro nella tua libreria.

Accedi ora o registrati

Linda Craig

Juan Carlos Onetti, Manuel Puig and Luisa Valenzuela

Voto medio della comunità Lìberos
Recensioni (0)
Inserito il 17-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie
Inserito il 17-03-2021 da
Disponibile in 0 librerie

Onetti, Puig and Valenzuela have not had the same level of international acclaim as Borges, Garca Mrquez or Vargas Llosa, but they are equally intellectually challenging, and their work adds much to the breadth and depth of twentieth-century Latin American literature.
This book starts with Onetti's first novella, the intricate, fragmented El pozo, and finishes with Valenzuela's Cola de lagartija, a strange, quasi-baroque work of dark humour and powerful political overtones. It has separate sections on each of the three writers, which balance close readings of selected passages with tightly woven theoretical analysis. The fact that this set of texts is from a specific time and place, the Cono Sur from 1939 to 1983, gives the work intellectual coherence; and it is methodologically consistent in its use of a set of co-ordinates from, amongst other sources, psychoanalytic and feminist theory, from Lacan, Irigaray and Kristeva, which are integrated into the vision of the novels as they are analysed.
Onetti, Puig and Valenzuela are seldom viewed together, but Craig argues that their common geography and history are crucial, and that these particular writers share and explore in their work a post-colonial emptiness, a constant questioning of realism and a love of tango.

LINDA CRAIG is Senior Lecturer in Hispanic Studies at the University of East London.

Devi effettuare l'accesso per inserire le tue informazioni sulla lettura di questo libro.

Accedi ora o registrati

Modifica date lettura

Inizio lettura

Fine lettura

Éntula, il festival letterario diffuso CON la Sardegna

Mens Sana, festival di letteratura sportiva

Liquida, festival di letteratura giornalistica